LA, SF & NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jesper Vos - WaarBenJij.nu LA, SF & NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jesper Vos - WaarBenJij.nu

LA, SF & NYC

Blijf op de hoogte en volg Jesper

24 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Momenteel zit ik in de Mastercard Lounge op JFK International Airport in New York. Bijna klaar met de wereld verkennen, bijna weer terug naar huis, bijna weer wennen aan het "normale" leven.
Maar eerst de belevenissen uit het laatste land van de geweldige trip die ik bijna achter de rug heb... The United States of America. Van de 48 United en 2 losse Staten bezoek ik alleen maar Calafornia en New York. Over een aantal jaar hoop ik met oom Kees en tantetje Marieke meer te gaan zien.
In Auckland heb ik 's ochtends om zes uur een vlucht gepakt naar Brisbane, terug naar Australië, De luchtvaart maatschapij heeft de wereldkaart blijkbaar niet al te goed bestudeerd, maar dit is NIET de korste route! een half uur na vertrek van de eerste vlucht lande ik op Los Angeles International Airport. Inderdaad, ik ben terug in de tijd gevlogen. Op zes Juli heb ik twee zonsopkomsten en een zonsondergang gezien.

In LA ben ik eerst naar Santa Monica gegaan met de wereldberoemde pier. Op de pier is een kermis te vinden die in vele films gebruikt word. Hiervandaan het uitermate slechte openbaar vervoer richting de Beverly Hills gepakt.
Lifestyle of the Rich and the Famous?!! Nee, de CouchSurfer (CS'er) die ik geregeld had zat in een klein appartement op de 1e verdieping, toch, ik kan zeggen dat ik in de Beverly Hills heb gepit.
De tweede dag in het land van Barack Obama, hadden we een Privé feest in Palm Springs, de vakantieplaats van beroemde mensen met 45 graden overdag en koude nachten waar de termometer 30 graden aangeeft.
Vanaf Palm Springs snel weer teruggekeerd naar Los Angeles omdat ik teveel op de planning had staan om nog een dag extra te blijven. In LA een mooi hostel gevonden in de buitenwijken om me spullen te droppen en de stad in te duiken. Eerst de "Avenue of the Stars" aangedaan om vervolgens naar het Hollywood sign te lopen en daarna een "Star Tour" te maken. Hierbij de gigantische megahuizen van de Hollywood sterren gezien, waaronder die van Will Smit, Jennifer Lopez, Carl (Justin) Bieber (dat pl**rus ventje heeft al een huis van acht miljoen dollar (€ 6.000.000)) en het hek van de Playboy the Mansion.

Dezelfde avond op een nachtbus gesprongen richting San Francisco. De stad met 17 verschillende temperaturen die volstaat met Victoriaanse huizen en bekende landmarks als de Golden Gate Bridge (die zich constant in de wolken bevond) en de wereld beroemde gevangenis Alcatraz. Op de brug was het stervenskoud en er viel weinig te zien dankzij de smog. Alcatraz helaas niet aan kunnen doen omdat je maanden van tevoren kaartjes moet reserveren. In de relatief kleine, zeerheuvelachtige stad veel rondgelopen wat ik na drie dagen ook wel weer zat was (ik ben blij dat ik hier nooit voor Unicef heb moeten lopen, geen elke straat is echt vlak).

Tijd om terug te keren naar LA om een fiets te huren en de Beverly Hills, -waar onze Gorzen een achterstands wijk bij lijken- zelf te gaan verkennen. De fiets -die 25* meer koste dan wat ik de rest van de reis voor een fiets betaald heb- begon kuren te verkennen voor het huis van Christina Aguilera (die haar tuinman blijkbaar niet eens genoeg betaald om het Volkswagen logo op z'n auto te plaatsen). De locals keken me al raar aan dat ik op een Gazelle rondcroste in plaats van in een dikke Porsche, en begonnen zich heftig af te vragen wat ik daar uitvoerde toen het voertuig een reeks vage geluiden uit begon te stoten. Ik heb het nog net kunnen maken tot "Greystone" (waar films als The Social Network, Charlies Angels, Austin Powers, de Muppits, Garfield, X-man, Rush Hour, Air Force One, Ghostbusters, Spiderman en Batman zijn opgenomen) en "Rodeo Drive" (de meest luxueuze winkelstraat van de USA).
Gelukkig een volledige vergoeding gekregen.

In de bus vanaf het Hostel naar Downtown zag ik nog twee mooie donkere meiden zitten, daar dacht een soortgenoot van hun blijkbaar precies hetzelfde over, tactisch zoals die was dacht die wel dat die één van die meiden het bed in kon lokken door rechtstreeks tegen haar te zeggen wat die van plan was. Na hem herhaaldelijk duidelijk gemaakt te hebben dat ze daar niet van gediend waren stapte hij bij dezelfde halte uit, voor een tweede kans. Terwijl zij haar betoog op stond te voeren dacht die dat het wellicht kon helpen door haar bij de keel te grijpen en haar half te wurgen, wat leidde tot een gigantische bitchfight op de straat, bizar!

De volgende vlucht stond alweer op de planning. Naar New York City, the city that never sleeps. Wederom een nacht op het vliegveld doorgebracht dankzij de heerlijke vliegtijden van American Airlines om 's avonds laat in hartje Manhattan aan te komen. De CS'er die ik geregeld had, had op het laatste moment gecanceld waardoor ik in Chinatown op zoek ben gegaan naar een hotel. Via Bookings.com een mooi plekkie gevonden waar ik om 10 uur 's avonds aankwam. Toen ik vroeg of er nog kamers vrij waren kreeg ik te horen dat ze helaas helemaal volgeboekt zaten en dat ze niets voor me konden betekenen. Terwijl ik de lobby uitliep kon ik met behulp van onbeveiligde wifi terug op de site komen, om een kamer te boeken om vijf minuten later de receptie weer te benaderen om in te checken. Hier werd ik met open armen ontvangen en naar m'n kleine hok gestuurd.

In New York heb ik vrijwel alle toeristische atractisch binnen een paar dagen kunnen bezichtigen.
Lower Manhattan met het indrukwekkende memorial van 9/11 en de nieuwe Freedom Tower, de beroemde Brooklyn Bridge, het financiele Wallstreet (Wal straat) en de Staten Island Ferry welke langs the "Statue of Liberty" (Vrijheidsbeeld) vaart.
En Upper Manhattan met het gigantische Central Park, Empire State Building, het kollosale Times Square en Chrysler building (hier hebben ze er slechts één, in Dubai hebben ze twee exact dezelfde naast elkaar gebouwd).
Daarnaast nog veel over de diagonaal door de gehele stad kruisende Broadway (Bree weg) gestruind.

Op Times Square zijn gruwelijke winkels van onder andere Lego (met hoogtepunten van de wereldstad gebouwd in lego), Toys 'r us (inclusief een vier verdiepingen hoog reuzenrad). de Disney store (die aanvoelt alsof je door Disneyland Parijs rondloopt) en de M&M store (met M&M's in elke kleur die je je voor kan stellen en een levensgroot standbeeld van Ms. Green verkleed als Liberty).


Inmiddels was ik al geswitched wat hostel betreft om een andere buurt te verkennen. Hier kon ik helaas maar één nacht blijven en moest ik 's ochtends vertrekken. Dezelfde avond was er een Couchsurfing meeting in de stad, waar ik zonder nog iets geregeld te hebben om elf uur 's avonds aankwam. hier heb ik binnen vijf minuten gratis accomodatie midden in de stad geregeld. Neil, de Filipijn die z'n anderhalf persoonsbank beschikbaar stelde, heeft me andere gedeelten van de stad laten zien. Zo zijn we twee keer Brooklyn in gedoken om te feesten.
Het laatste feest, en daarmee ook de laatste avond van mijn verblijf in de U.S. hadden we een "Block-Party" in één van de meest gevaarlijke wijken van New York.
De volledig zwarte buurt was met barbecue en volledige biervoorraad op straat te vinden, het typische Amerika wat je in de films ziet, met touwtje springende, fietsende en hullahoopende kinderen op straat. En samenhangende groepen die T0shirts dragen als; "Suns out, Guns out!!. 's Avonds door een dakraam het platte dak opgegaan om verder te feesten wat een zeer geslaagde afsluiting was van m'n verblijf in de ongelooflijke stad en tevens een speciale ervaring op het einde van deze TE gekke reis.

De opdrachten die ik in Amerika uit moest voeren waren voor m'n tante Marieke, de foto's hieronder laten zien dat ik in Los Angeles met een beroemdheid op de foto ben gegaan en dat ik in New York garnalen heb gegeten bij de Bubba Gump.

In Amrika zijn het maar rare lui, naast toevalligerwijs aan dezelfde kant van de weg rijden willen ze de rest allemaal blijbkaar anders doen;
* Kilograms zijn ponden
* Celcius is Fahrenheit
* Liters zijn Gallons
* Meterieke systeem zijn Inches, Feet, Arches
* Kilometers zijn Miles

Momenteel ben ik weer thuis en heb ik er alweer een nacht in m'n heerlijke 2,2 meter bed opzitten.
Super dat jullie me allemaal gevolgd hebben op deze reis van m'n leven!!

Cheers, Jesper

  • 24 Juli 2012 - 20:41

    Lloret De Mar:

    Hey Vis,

    Hoe staat het ermee? Wij zitten prima aan de costa aan de coranita. De groeten van ons achten. We zijn trots op je en proosten er 1 op je. Zijn benieuwd naar je verhalen. komen wel een keer een biertje drinken of kom je er hier nog een drinken?

    adios amigo,

  • 24 Juli 2012 - 20:41

    Lloret De Mar:

    Hey Vis,

    Hoe staat het ermee? Wij zitten prima aan de costa aan de coranita. De groeten van ons achten. We zijn trots op je en proosten er 1 op je. Zijn benieuwd naar je verhalen. komen wel een keer een biertje drinken of kom je er hier nog een drinken?

    adios amigo,

  • 25 Juli 2012 - 04:26

    Doreth:

    Heey Jesper,
    Weer een geweldig verslag van je!! En nu... weer back in town!! Phoeeh dat zal wel eventjes wennen voor je zijn!! Je kunt in ieder geval wel genieten van de lekkere temperatuur;)!! Ga de komende weekjes lekker 'Nederland' verkennen en probeer het 'no worries' gevoel nog een beetje vast te houden;)!! Veel liefs Doreth

  • 25 Juli 2012 - 08:58

    Annemarieke:


    Hey lief broertje,
    Mooi verhaal weer!! Leuk dat je weer thuis bent!!
    Succes morgen en geniet nog even van je vrij tijd:)
    Xxx

  • 25 Juli 2012 - 18:43

    Geurt Breukink:

    Hey Jesper,
    Ik heb genoten van al jouw reisverhalen. Geweldig dat je dit hebt mee kunnen maken. Dank dat ik heb mee mogen genieten. Nu op naar het normale leven. Succes bij je intake in Breukelen.

  • 29 Juli 2012 - 11:50

    Ineke:

    Hoi Jesper,

    Ik was in de theetuin en hoorde van je moeder dat je die dag was thuisgekomen.
    Dat zal wel weer even wennen zijn na zo'n prachtige reis en al die ervaringen.
    Ik heb genoten van je verhalen en foto's. Het is of je zelf ook een beetje op reis bent.
    Nou, ik zie je wel weer komen met de thee en appeltaart.
    groetjes en tot ziens,
    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jesper

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 15083
Totaal aantal bezoekers 119407

Voorgaande reizen:

19 September 2016 - 31 Mei 2017

Around the world 3.0 (English)

19 September 2016 - 31 Mei 2017

Around the world 3.0

18 Mei 2016 - 18 Mei 2017

Around the world 2.0 (English)

24 Januari 2016 - 31 December 2016

Around the world 2.0

10 Oktober 2011 - 24 Juli 2012

Around the World

Landen bezocht: