Dubai, Abu Dhabi en Sharjah - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jesper Vos - WaarBenJij.nu Dubai, Abu Dhabi en Sharjah - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jesper Vos - WaarBenJij.nu

Dubai, Abu Dhabi en Sharjah

Door: jesperdevos

Blijf op de hoogte en volg Jesper

10 December 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

The UAE (United Arab Emirates) is het enige land op mijn lijst dat ik al een keer eerder bezocht heb. Afgelopen maart met de Hogeschool Utrecht een geweldige tijd gehad in voornamelijk Dubai en ik vond deze stad zo vet dat ik hier absoluut nog een keer terug wou keren. Dit is ook gelijk de reden waarom ik het Midden-Oosten in mijn reis op heb genomen.

Vanuit Oman de bus gepakt naar dit ongelofelijke land en zonder problemen in Dubai aangekomen. Ze zijn in de Emiraten ook niet echt meer een groot fan van Israël (of Palestina hoe ze het hier allemaal noemen). Het schijnt zelfs dat ze geen mensen meer toelaten die een Israëlische stempel in hun paspoort hebben. Mijn stempel van Israël staat op een appart papier en ze controleerden bij de douane niet de grensovergangen die ik gepaseerd heb. Gelukkig!

In Dubai wederom besloten om te gaan "sofa-hoppen". Op een perfecte plek dicht bij de metrolijn in een mega appartement met zwembad, fitness en een super uitzicht. De derde avond in de wereldstad had m'n host een privéfeest van zijn werk en heeft hij geregeld dat ik met hem meekon. Het feest was op het strand aan het uiteinde van één van de palmeilanden. Het strand hoort bij het Atlantis hotel, één van de meest luxe en duurste hotels in Dubai. Wat een vet feest, uitzicht op alle hoogtepunten van de stad en de hele avond gratis Jack-Daniels -cola, Blue Kamikaze, Tequilla en al die andere troep. Doorgegaan totdat we ongeveer letterlijk naar huis moesten kruipen wat de dag daarop resulteerde in nogal wat koppijn.

Desondanks toch de stad in gegaan om toffe gebouwen en allerlei bouwkundige records te bekijken. Allereerst bij Downtown Dubai begonnen. Vanaf het metrostation, wat zich +/- vijf minuten lopen van het centrum van Downtown bevindt moet je al moeite doen om de Burj Khalifa (hoogste gebouw ter wereld) met z'n 828 meter op één foto te krijgen. (De avond daarvoor kon ik nog zweren dat er minstens twee zulke hoge torens in de verte te zien waren, maar dit bleek een onverklaarbare vergissing). Naast de Khalifa zijn de grootste fonteinshow en het grootste winkelcentrum ter wereld te vinden. Het winkelcentrum biedt onderdak aan het grootste aquarium ter wereld, een schaatsbaan en een vette waterval.

De fonteinshow begint pas vanaf zes uur 's avonds, hier kon ik echter niet op wachten omdat er weer een avond stappen gepland stond. Dit keer in Souk Medinat, ook wel klein Venetië genoemd. Hier hebben we met behulp van een paar niet al te knappe vrouwen de entreekosten weten te omzeilen voor één van de vetste en exclusieve clubs van Dubai,
The Rooftop. Als je geen vrouwen bij je hebt kom je de club niet in of moet je een berg entree betalen, perfect geregeld. Vanaf het dakterras wederom een schitterend uitzicht over Dubai. Hier helaas geen gratis drank en dus nogal wat rustiger aan gedaan dan avond ervoor.

De volgende dag naar het naastegelegen Emiraat Sharjah gegaan, het was nog steeds weekend, en de moeder van Alaa (De host) had ons uitgenodigd om te komen eten. Sharjah is het meest conservatieve Emiraat, shisha's en alcohol zijn verboden, totaal anders dan het naastgelegen Dubai. Beetje rondgetourd in de stad, maar er is niet heel veel te beleven, het eten wat Alaa's moeder had klaargemaakt was echter ongelofelijk goed. Daarnaast is Syrisch eten blijkbaar perfect tegen een kater. Zeker de moeite waard geweest om deze provincie die onder Saudi-Arabische wetten valt te bezoeken, vooral om de verschillen te bekijken tussen de twee steden die tegen elkaar aan gebouwd zijn.

De volgende dagen volgepland met het bezoeken van de "Dubai Marina" (de haven, en naar mijn mening het mooiste gedeelte van Dubai), Souk Medinat, verschillende winkelcentra en Downtown Dubai. Stuk voor stuk geweldige plaatsen in de stad.
-Dubai Marina met de dikke jachten, vette gebouwen, shisha café's, het Marriott hotel (met the Observatory op de 52e verdieping wat uitzicht heeft over de palm en de Marina) en een geweldige strand met de kilometerslange boulevard.
-Souk Medinat, een moderne versie van alle irritante Souks die ik in Egypte, Israël en Jordanië heb gezien, met verschillende uitzichten op de Burj al Arab (het meest luxe hotel ter wereld, 7 sterren hotel) en een nogal relexte sfeer met vette architectuur en veel waterwagen waardoor het ook wel klein Venetië wordt genoemd.
-Winkelcentrums welke elkaar blijkbaar willen aftroeven met bizarre aspecten; schaatsbanen, aquariums en zelfs de langste indoor ski-piste ter wereld.
-En de Burj khalifa, waar je op moet passen dat je geen nek-kramp krijgt als je gefacineerd raakt door de hoogte van dit gebouw. 's Avonds elk halfuur een geweldig fontein spektakel wat nogal wat kippenvel opleverde.

Wat een fantastische stad.

Vanuit Dubai vertrokken naar Abu Dhabi om hier een paar dagen rond te hangen. Abu Dhabi is een mooie stad, maar minder bizar dan Dubai. Wel wederom een hoop wolkenkrabbers en een gave boulevard, verder zijn de grootste moskee van het land (The Sheikh Zayed Grand Mosque) en het grootste indoor amusement park ter wereld (FerrariWorld) in deze stad gebouwd. Ik had jammer genoeg niet genoeg tijd om FerrariWorld te bezoeken omdat ik terug moest naar Dubai om de opdracht die vaders voor me had verzonnen uit te gaan voeren.

Voor deze opdracht heb ik van tevoren e.e.a. aan research gedaan, dit omdat de opdracht onmogelijk zou zijn geweest zonder sociale netwerken. De opdracht luidde als volgt; "Zoek de volgende persoon en ga met hem op de foto; Robert Staicu. Tips; Onbetaalbaar, Luxe, ******* "
De tips maakte het voor mij al vrij snel duidelijk waar Robert werktte en na contact met hem gezocht te hebben, kon hij me meedelen dat hij een private showaround voor me kon regelen op zijn werkplek... De Burj Al Arab.
Super gaaf, hij heeft me alle vetste plekken van dit ongelofelijke hotel laten zien. Restaurants, het atrium (grootste van de wereld (stel je voor, ze zullen eens een keer wat moeten maken wat niet het grootste, duurste of meest luxe is)) en zelfs een hotelkamer die +/- 1500 euro per nacht kost.

Het laatste weekend (tot nu toe) in de Emiraten afgesloten met wederom gave feesten, Creamfields Festival op het FerrariWorld terrein in Abu Dhabi, de Roberto Cavalli club in Dubai en als hoogtepunt de club "Circus". Een tafel in deze club kost tussen de 10.000 en 50.000 Dirhams (2.000 tot 10.000 Euro). Een paar maten van Alaa hadden dit er blijkbaar voor over want we hadden onze eigen plek in de vetste discotheek die ik ooit heb gezien. Lilliputters die de drank rondbrengen, clowns, trapeziumartiesten en vuurspuwers in de hele club, AWESOME!!

Serieus waar één van de beste weken van m'n leven gehad, enig minpunt was dat ik nog wat moest regelen in Dubai.
Ik had geen flauw idee dat ik voor India van te voren een visa moest regelen. Nu is het in Dubai niet zo heel moeilijk om een Indische ambassade te vinden (+/- 40% van de bevolking is Indiër), maar wat een gedoe om een Visa te krijgen voor dat land. Ik ben +/- 3 uur bezig geweest met het invullen van de formulieren wat ongeveer op een schooltest leek. Over een paar dagen moet ik weer terugkomen naar Dubai, om te kijken of alles in orde is en of ik India mag gaan bezoeken.

Vanavond eerst voor vier dagen naar Bahrein waar ik zal gaan proberen een opdracht uit te voeren voor m'n zussen. Om vervolgens dus weer terug te keren naar het land van de moderne slavernij, de United Arab Emirates


@ Laura, die ouwe heeft me toch nog een kado gestuurd, met de vriendelijke groeten van m'n moeder, hij heeft me niet helemaal alleen gelaten dus ;)

@ Rik en Laura, ik heb een foto via Mirjan gekregen, mooi ventje! Gefeliciteerd, nogmaals.

@ Danny, maat, zoals beloofd, de maatstaven om je volgende vakantieland uit te zoeken
Bier;......Vrouwen;......Land;
7...........8....................London
4...........0,1.................Egypte
6...........8....................Israël/ Palestina
1...........1....................Jordanië
-...........6....................Oman
5...........8....................UAE

Bier is prijs/ kwaliteit.
Vrouwen is zowel met als zonder hoofddoek (had nooit gedacht dat ik met hoofddoek wat kon vinden, maar er loopt hier in Dubai zeker veel moois rond).
Denk dat je tot nu toe toch maar naar London of de Emiraten moet!

@ Mirjan, goede tijd in Israël gehad hoorde ik. Ik denk niet dat jij er problemen mee zal krijgen in Zuid-Amerika, maar ik heb hier al een paar keer bijna ruzie gehad omdat ik het over Israël i.p.v. Palestina had. Begin ook absoluut niet over Tel-Aviv als iemand het over Jaffa heeft. Wanneer vertrekt je vliegtuig?

@ Mark, zal ff kijken of ik een retour Terschelling International Airport kan regelen ^^.

@ Henk, zoenend met een meid op de foto met een flesje heineken in m'n hand, zal kijken wat ik kan doen maat. Kan wel leiden tot een veel langere vakantie in dit soort landen, waar je achter de tralies kan belanden als je zoenend op straat of in een club gespot word. Daarnaast heb ik nog geen fles Heineken gevonden, blikje ook goed?

@ Herr Stolten, ditmaal wel het Marriott weten te bereiken voor zonsondergang, en Happy Hour mee kunnen pakken. Ik heb trouwens de Lasagna weer geprobeerd bij het Italiaanse restaurant bij de Marina, was nog net zo goed als 7 maanden terug.

@ Ome Kees, Bas, Mirjan en Cora, Couchsurfen is geweldig, super ervaringen tot nu toe. Je komt op de beste plaatsen in de steden en je leert veel meer over de cultuur van bepaalde landen.

@ A3, haha, als ik weer een slaapplek zoek in Streefkerk zal ik in ruil wel de Cabrio komen wassen.

@ Een ieder, bedankt weer voor de reacties, vanaf binnenkort ook weer on the travel; www.mirjandevos.waarbenjij.nu Good luck zus, maak er weer wat moois van.


Salam (wederom) Jesper (begin inmiddels al expert te worden in de Arabische taal).


  • 10 December 2011 - 17:48

    Peekie:

    Nou zo te zien moeten we blij zijn dat we niet in Jordanie wonen zeg wat hebbe die manne het slecht daar!!!
    Ziet er verder allemaal goed uit vriend veel succes en plezier he!!

    GR Toon, Syl, en ik

  • 10 December 2011 - 21:15

    Annemarieke:

    Broertje, mooi verhaal weer!! Succes in bahrein met je opdracht!! Morgen gaan we lunchen met pa, mir d'r afscheidslunch, ik tref het met al die etentjes!! Ben even niet bereikbaar, me tel werkt f niet.. Laat je wel weten wanneer hij het weer doet.. Nou ik ga ook maar weers een avondje op stap, wij hebben in deze discotheek een gratis tafels!!;)

    Veel plezier en succes met je opdracht!!

    Xxx

  • 11 December 2011 - 10:58

    Vader:

    Hey jochie, gefeliciteerd met het uitvoeren van de opdracht van mij. Volgens mij is het goed toewen daar. Als je hem nog een keer ziet doe de groetjes van mij aan Robert.
    Hey Jep, wat vind je ervan om ook maar een leuke kaart te sturen, je weet toch dat ik ervan hou.
    Liefs en nog heel veel mooie momenten, Gabriele

  • 11 December 2011 - 11:44

    Ome Kees:

    Tjee, dat is echt een andere wereld...........
    Prima getroffen met je gezelschap en bijbehorende feesten.

    Gebruik dit maar niet als referentie, de rest zou kunnen tegenvallen.
    Gelukkig zijn de mensen weer overal anders..............

    veel plezier

    jeoom

  • 11 December 2011 - 12:11

    Jelle:

    nou zo te lezen heb je af en toe ook aardige terschelling avonden/ochtenden. Ik denk dat je maar zon rijk kippie aan de haak moet vissen en een terschelling oord moet oprichten.. Dan komen wij als praupere vrienden uit nederland wel de alcoholvoorraad op peil houden hehe

  • 11 December 2011 - 13:40

    San En Eef..:

    Hey Jepper!! Echt supervet wat jij allemaal meemaakt!! Bizar gewoon wat je allemaal in Dubai kan doen en bezichtigen. En die feesten echt COOL!! Nog ff een vraagje Jep. Als jij weet waar je gaat slapen in Kaapstad van 3 op 4 Januari, zou je het ons dan willen laten weten.
    Tot snel;
    Groetjes van Ons

  • 11 December 2011 - 21:18

    Bas:

    Wat een verhaal weer.... Ik lig op bed en lig stiekem mee te genieten van je reis....

  • 12 December 2011 - 09:18

    Renée:

    Hey Jep,
    super verhaal weer! Je treft het goed met je couch-surf-maten. Die van mij waren een stuk minder bedeeld, maar hebben me ook leuke delen van steden laten zien.
    Nog goede tips in Dubai? Ga misschien met de kerst.

    Geniet ervan! X

  • 12 December 2011 - 18:22

    Mirjan De Vos:

    Lieve Little Bro,
    Nice story again en je foto's zijn echt B.E.A.U.T.I.F.U.L!! Zeker een aanrader deze stad vooral door de manier waarop je het omschrijft!! Zo te lezen ben je de juiste mensen tegen gekomen in de Emiraten;)!! Zoiets moet je af blijven dwingen;)!! Ziet er goed uit die Allaa!!
    Leuk om je net nog ff op skype gesproken te hebben;)!! Next time met een iets groter tijdsverschil!!
    Succes met je opdrachten en geniet van deze bizarre landen waar je nu rond zwerf en take care!!
    Ik ga mijn spulletjes bij elkaar schrapen!!
    Lfs x Mirjan

  • 15 December 2011 - 09:40

    Marieke:

    ziet er echt supergaaf uit daar zeg! fijne kerst alvast en ik zal t zware werk wel weer doen...haha veel plezier verder,xx mariek

  • 16 December 2011 - 09:42

    Tuyp:

    Idd, AWESOME! Ik wacht met spanning op je volgende verhaal!
    Take care!

  • 19 December 2011 - 20:13

    Co En Teus:

    Hoi Jesper, een mooi verhaal
    soms herkennen wij dingen als bij JAN.
    AL VAST GOEDE KERSTDAGEN EN EEN GEZELLIGE BRUILOFT IN AFRIKA.

  • 21 December 2011 - 15:48

    Laura R:

    Jep, fantastische foto's weer!!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Jesper

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 2375
Totaal aantal bezoekers 119425

Voorgaande reizen:

19 September 2016 - 31 Mei 2017

Around the world 3.0 (English)

19 September 2016 - 31 Mei 2017

Around the world 3.0

18 Mei 2016 - 18 Mei 2017

Around the world 2.0 (English)

24 Januari 2016 - 31 December 2016

Around the world 2.0

10 Oktober 2011 - 24 Juli 2012

Around the World

Landen bezocht: