London City - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jesper Vos - WaarBenJij.nu London City - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jesper Vos - WaarBenJij.nu

London City

Door: jesperdevos

Blijf op de hoogte en volg Jesper

15 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Na inmiddels alweer 3 dagen in Caïro en omstreken te vertoeven is het inmiddels wel tijd om mijn ervaringen in London online te zetten.

London is in één woord GEWELDIG, gewoon een soort van bizar dat de stad zo dicht bij Nederland ligt (1,15 uur vliegen) en dat ik nog nooit de moeite heb genomen om haar te bezoeken.

Na 's middags rond kwart over drie in London aangekomen te zijn, heb ik direct de metro naar mijn vooraf geboekte hostel gepakt. Onderweg moest ik drie keer overstappen, maar het systeem is extreem gemakkelijk, dus dat was geen enkel probleem. Snel mijn spullen gedropt op de vierpersoonskamer om de stad van dichtbij te bekijken.

In de stad was ik zo gefascineerd door de "Tower Bridge", dat ik de "Tower of London" volledig over het hoofd zag, en dacht dat het alleen een paar oude muren waren (dit heb ik later goedgemaakt). In de buurt van de bekende brug heb ik mijn eerste "typisch Engels" diner op, MC Donalds, ik kan uitgebreid op de kwaliteit van het voedsel ingaan, maar dat zal bij ieder bekend zijn,... heerlijk.

De overige twee volledige dagen ben ik vroeg de stad in gegaan om zoveel mogelijk "London Highlights" te bekijken. Met de metro en de welbekende Engelse dubbeldekker gaat dit uitermate snel. Tijdens deze rondritten heb ik veel prachtige gebouwen gezien in deze wereldstad. Waarvan de "Tower of London", de "Tower Bridge" samen met de "Houses of Parliament" en de "St. Paul Cathedral" toch echt de hoogtepunten zijn. Ondanks nieuwe architectonische hoogtepunten als "The Shard", "30 St. Mary Axe". Bij de "St. Paul Cathedral" heb ik waarschijnlijk ook nog de dochter van een princes ofzo gezien. Ik weet niet of het kwam door het gebrekkig Engels van de persoon die me dat probeerde uit te leggen, of door mijn geweldige talenkennis dat we er niet helemaal uitkwamen. Ze zag er in ieder geval belangrijk uit (, Bram, ik probeerde gelijk m'n slag te slaan, maar werd tegengehouden door +/- 30 Bobby's (politieagenten)).

Één klein minpunt van de stad, de "London Eye", het gigantische reuzenrad staat er alsof je erin gezeten móét hebben. Ik heb dit mijn laatste avond in de stad zelf willen ervaren, maar het is nogal saai. Het uitzicht is wel oké, maar je ziet lang niet zoveel van London als je zou willen.

In mijn vorige verhaal heb ik verteld over het geweldige opdrachtenboek dat ik van mijn familie meegekregen heb. De opdrachten voor mijn eerste locatie heb ik van Piet (de vriend van mijn moeder) gekregen. Het was eigenlijk maar één opdracht, maar Piet heeft zijn gedachtegang over de opdracht ook met me gedeeld, dus ik heb besloten ze allemaal maar uit te voeren.

* Een foto bovenin het reuzenrad.

* Een foto dat ik sta te zwaaien met de knuppel van een Bobby.

En de werkelijke opdracht;

* een foto met minimaal vijf Engelse schoonheden die een papier tonen waarop met grote letters staat "WE LOVE JESPER".

Nu moet ik toegeven dat ik voor mijn eerste opdracht waarschijnlijk niet geheel geslaagd ben. Het was ten strengste verboden om de wapens van politie agenten vast te houden (kon ik gelijk een paar extra maanden in Engeland doorbrengen) en een groot papier was ook niet te vinden, (ik had al moeite met het vinden van een supermark). De foto's met de (halve) resultaten zijn hieronder te vinden.

In Egypte zal ik beter mijn best moeten doen. Hoe het me vergaat met de opdracht van Frank (zoon van mijn (stief)broer Rik,) zullen jullie lezen als ik "Het land van de Farao's" verlaat.

@ Mirjan, Nu moet je geen opdrachten bij gaan verzinnen hè, je heb je kans gehad ;), de Black Pudding vond ik nou niet echt woest aantrekkelijk klinken, deze heb ik dus geskipt.

@ Rik Pik, vanaf nu ga ik al mijn opdrachten beter uitvoeren, ik ben alleen benieuwd of ze de benodigdheden voor je opdracht verkopen in Suid-Afrika. Als dat niet lukt, voer ik hem wel letterlijk uit.

@ Non-Dutch people reading my blog, use the text translator from google ;)

@ De rest, tof dat jullie me volgen en reacties achterlaten, maakt de reis, (ondanks de vele mensen die ik tot nu toe ben tegengekomen, en de vele mensen die ik ongetwijfeld zal ontmoeten) iets minder ver van huis.

Cheers mates,... Jesper

  • 15 Oktober 2011 - 19:12

    Leoni:

    Klinkt allemaal goed Jep! Mooi dat je het zo ontzettend goed naar je zin hebt! Ik zie trouwens dat de temperaturen goed zijn in Egypte, wij hebben hier al de eerste nachtvorst gehad..:( Veel plezier verder! Kuss

  • 15 Oktober 2011 - 20:26

    Adrie:

    EEN goede reis jesper, leuke fotos en succes met de opdrachten

  • 15 Oktober 2011 - 20:55

    Mirjan De Vos:

    Marhaba little bro,
    Wat een belevenissen tot dusver!! De titel backpacker staat op je lijf geschreven!! Lekker avontuurlijk en je eigen plan trekken!!
    Ik zal aan de jury, bestaande uit de andere 18 familie leden vragen of je geslaagd bent voor je opdracht!! Dat houdt in dat de komende opdrachten met overtuiging uitgevoerd moeten worden!!
    Mooie kiekjes heb je geschoten!!
    Ik krijg door je avonturen weer helemaal zin om de rugzak op te doen en op pad te gaan!!
    Blijf genieten en mooie stories schrijven!!
    Lfs Mirjan


  • 15 Oktober 2011 - 22:52

    Zuster Molly:

    Hey broer konijn,

    Mooie verhalen!! Leuk je op Skype te hebben gezien vanmiddag! Veel plezier in Egypte!! Geniet van het lekkere weer, hier is het zo koud (rond het vriespunt). Tijd voor vakantie!!

    Kusjes

  • 16 Oktober 2011 - 09:39

    Carl:

    Je sfeer impressie van London ziet er goed uit man. Neem aan dat je toch in London ook wel even langs het stadion van Arsenal, laat staan Chelsea ben geweest haha. Ziet er mooi uit man. Veel plezier in Egypte!

    Tot horens 'de vis'

  • 16 Oktober 2011 - 11:35

    Rina:

    Jesper, ziet er goed uit en je bent al net zo'n goede schrijver als je zus. Prachtig verslag om zo te volgen.

    Veel plezier ook van de rest van de familie. We lezen je verhalen met plezier !

  • 16 Oktober 2011 - 12:31

    Jenske:

    Klinkt als een goed begin van de reis, leuk om te lezen!! Al waren de egyptenaren niet zo'n succes las ik net op FB.
    Ben benieuwd naar je komende avonturen en met dat opdrachtenboek zulle er vast nog vele volgen. Veel plezier daar!
    X

  • 16 Oktober 2011 - 18:29

    Jelle:

    Tof te horen dat de reis tot nu toe prima bevalt!

    Hier in Nederland mis je niet veel. Het wordt met de dag kouder. Gisteren had ik voor het eerst een beetje ijs op mn voorruit.
    Ook is er geen pokeren.

    Maar zijn de opdrachten ook ergens bekend, zodat je van te voren weet wat je moet doen? En zijn de dollars nog opzak?

    Gr

  • 16 Oktober 2011 - 19:53

    Piet:

    Dag Jesper,
    Hoewel je twee van mijn drie opdrachten niet helemaal hebt uitgevoerd zoals de bedoeling was, vind ik toch dat je ´t goed hebt gedaan. Alleen de uitvoering van die "bobyopdracht" was ondermaats. Zeker bij die "bobyne" had je met jouw charme haar wapen wel kunnen ontfutselen lijkt me!!
    Fijne reis verder en succes met de rest van de opdrachten!
    Groeten, Piet

  • 16 Oktober 2011 - 22:37

    Flo:

    Damn never used this google translator before but I kinda love it ^^ Hot chicks in london, eh? Especially the one next to you...mmm...such beautiful legs ... simply awesome those english beauties :p

  • 21 Oktober 2011 - 05:52

    Kristel:

    Hmmm, we zullen vast opdrachten verzinnen voor Down Under ;-). Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Jesper

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 661
Totaal aantal bezoekers 119404

Voorgaande reizen:

19 September 2016 - 31 Mei 2017

Around the world 3.0 (English)

19 September 2016 - 31 Mei 2017

Around the world 3.0

18 Mei 2016 - 18 Mei 2017

Around the world 2.0 (English)

24 Januari 2016 - 31 December 2016

Around the world 2.0

10 Oktober 2011 - 24 Juli 2012

Around the World

Landen bezocht: